lördag 10 juli 2010

Sommarlektyr

Var inne på Adlibris igår och nätshoppade lite sommarläsning till mig och mina nära.

ZUSAK, MARKUS: Boktjuven (till svärmor)
HOLST, HANNE-VIBEKE: Kungamordet (har redan läst Kronprinsessan och Drottningoffret men missat mittenboken, det kan väl inte göra något att man läser den efteråt, eller???)
JENSEN, CARSTEN: Sista resan (fast den är egentligen till min man)
SITTENFELD, CURTIS: Presidentens hustru (till mig)
INGEMARSSON, KAJSA: Bara vanligt vatten (till mig)
OZ, AMOS: En berättelse om kärlek och mörker (till svärfar)

Sen köpte jag Leila Lindholms senaste "One more slice" och Lars Gustafssons "Växa - inte lyda".

Någon som läst någon av ovanstående som kan komma med en rekommendation eller avrådan!?

3 kommentarer:

  1. Hejsan, jag har hittat hit genom Yogamammans blogg och tycker verkligen att din blogg är kanon! Ikväll tänkte jag testa en laxrecept som du skrev om tidigare =) // Linda

    SvaraRadera
  2. Boktjuven har jag läst. Oerhört vackert skrivet och berörde. Illustrationerna i boken är kanon. Tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Hej Linda - vad roligt att du har hittat hit och tack för ditt inlägg. Alltid roligt när läsare ger sig tillkänna! Hoppas laxen blev god! Ha det så bra. //Åsa

    Frida - roligt att höra. Jag har hört fler positiva omdömen om den. Ska bli spännande att läsa.

    SvaraRadera