fredag 22 oktober 2010

Chocolate cupcakes


Imorrn har vi kalas för vår 4-åring. Inget jättestort barnkalas med massor av barn utan ett med lite lagom blandning (iallafall om du frågar mig...). Det kommer tre andra barn med föräldrar, morfar, min farbror och faster och eventuellt våra grannar. Vi blir ca 15 personer vilket är ganska lagom i vårt lilla hus.

Nästa år får han ha ett "riktigt" barnkalas och bjuda kompisarna på dagis men i år kör vi så här vilket födelsedagsbarnet själv verkar nöjd och glad med.

Glasstårta är beställd då vanlig tårta inte går hem riktigt. Inte mig emot, jag är ingen tårtfantast själv. Däremot tänkte jag göra lite goda och snygga cupcakes. De ser ju onekligen smarriga ut i Leila Lindholms bok...

För övrigt så var tjejmiddagen igår fantastiskt trevlig. Underbart att få sitta i över fyra timmar och prata med några goda vänner i lugn och ro utan barn. DET behövde jag. Maten var också god vilket var en positiv överraskning då krogutbudet här i stan inte är det bästa. Det bästa av allt var att det hade gått jättebra för mannen hemma med småkillarna!

1 kommentar:

  1. TACK FINA DU för en underbar kommentar på min blogg. Jag fick gåshud över hela kroppen, och jag är ledsen över att du verkar förstå precis hur jag känner. ledsen för din skull,för att du gått igenom det där, och tacksam för min skull, att du förstår. det var väldigt fint av dig att skriva sådär. dina ord gav mig hopp.
    Tack. och kram.

    SvaraRadera