onsdag 13 oktober 2010

Våga vägra Mamma Scan

Jag har fått för mig att mina barn aldrig ska behöva äta Mamma Scans färdiglagade köttbullar. För det första för att vi har frysen full med hemskjuten (kan man säga så?!) älgfärs, för det andra att jag vill att mina barn ska lära sig att uppskatta god och vällagad mat och för det tredje att det luktar fis när man öppnar paket med Mamma Scans färdiglagade köttbullar.

Därför är det lite lagom frustrerande när ens 4-åring inte riktigt har samma ambitioner som jag. Om han själv fick välja så skulle vi äta pannkaka, blodpudding, falukorv och stuvade makaroner, plättar, fiskpinnar eller kassler varje dag. Och avrunda med välling.... Så han får inte välja själv. Inte varje dag iallafall.

En del bra mat äter han tack och lov. Torsk, lax, köttbullar (om inte lökbitarna är för stora), skinka, ägg.... Men man får inte blanda ihop sakerna på tallriken och GUD FÖRBJUDE hälla på någon god sås.

Jag hör dock till de ihärdigas släkte. När det är något jag tycker är viktigt så ger jag mig inte. Här ska läras att äta och förhoppningsvis också uppskatta bra mat, gärna ekologisk och närodlad också. Så det så!

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg, det är synd bara att inte fler tänker som du.

    Haha, 4-åringen - det låter som jag. Jag har fortfarande svårt att blanda ihop och ska jag ha sås måste den ligga för sig. Och jag är 33, pinsamt. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kör samma rejs hemma. Visst äts med god aptit, annat inte. Men jag tänker: skam den som ger sig!

    SvaraRadera