fredag 17 september 2010

Höstfeeling

Fredag igen. Veckorna går så löjligt fort. Förstår inte vad jag gör hela dagarna.
Imorse fick jag sovmorgon. Min rare man tog go´ungarna och gick upp före halv åtta. Själv fick jag ligga kvar och slumra några timmar till. Lyx!

Idag har vi haft två spontana besök. Först dök morfar upp på förmiddagen på väg hem från sin käresta som bor inåt landet. Senare på eftermiddagen kom bästa Maria med familj. De var på genomresa på väg norrut och skulle stanna till och äta lunch i stan. Istället tog de med sig "matsäck" från McDonalds och kom till oss och åt istället. Jag tycker verkligen om att folk bara dyker upp oanmälda. Det är lite typiskt "på landet" beteende. Oftast är det trevligt iallafall. Iallafall de gånger man hunnit ur morgonrocken och i bästa fall tagit en dusch också. Idag kunde vi till och med hitta några Bragokex i skafferiet att bjuda på till kaffet. Inte illa!

Ikväll blir det färsk aborrfilé och ett glas gott vin till middag. Eventuellt lite IDOL eller kanske valvaka på TV. Jag har i stort sett alla debatter och valprogram inför det här valet. Vet inte riktigt varför jag är så engagerad men det känns lite extra viktigt den här gången. Skulle Alliansen vinna så skulle det vara en historisk seger. Jag hoppas verkligen att de gör det.

En hel helg ligger framför oss. Barnkalas, svampplockning, höstfix i trädgården, rensning i klädkammaren, valvaka och lite annat smått och gott väntar. Det blir bra.

1 kommentar: