söndag 19 april 2009

Ett dygn med tjejerna

Igår vid lunch åkte jag med två av mina goa vänner till Sundsvall. Vi gjorde stan på eftermiddagen. Började med god lunch och ett glas vin och sen lite shopping. Köpte ett par nya jeans och en svart topp. Vi avrundade eftermiddagen med en god kopp kaffe på ett mysigt fik.

Vi hade fått låna en av tjejernas systers hus så när affärerna stängt så åkte vi dit och installerade oss. Tog det lugnt en stund innan vi duschade oss och gjorde oss fina. Åt lite god middag och sen tog vi en taxi upp till Folkets Park och en jätterolig danskväll. Vi dansade från att vi kom dit till strax före två. Det var verkligen jätteroligt.

Sovmorgon ända till 10 i morse och sen lite god frukost. Efter att ha städat efter oss styrde vi bilen hemåt igen. Kom hem till mina älsklingar strax efter lunch.

Vi tog en långpromenad och sen var vi ute och vårfixade i trädgården. Drack kaffe ute med grannen. Nu håller mannen på att lägga lilleman.

Sen väntar te och senaste Bondfilmen.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter! Jag älskar att åka på minisemester i Sverige, till andra städer eller rentav småorter. Jag vill också åka till Sundsvall. Var det fint? Bra shopping?

    SvaraRadera
  2. Det var jättemysigt. Jag gillar Sundsvall. Lite lagom stort. Liten del storstad, liten del mellanstor stad i mellersta norrland.
    Helt ok shopping. Jag hann riva av FACE, Sisters, MQ, Peak och en lite rolig affär som heter Martins kläder. Alldeles lagom för några timmars shoppande.

    SvaraRadera