fredag 3 april 2009

Självuppfyllande profetsia?

Jag är född i mitten av maj och är alltså oxe. När jag läser vilka egenskaper som är typiska för en oxe i olika typer av horoskop så blir jag nästan full i skratt. Jag verkar vara den TYPISKA oxekvinnan.

Planet: Venus
Element: Jord
Oxen är ett jordtecken som är pålitligt och har båda fötterna på jorden. Den härskande planeten är venus, kärlekens gudinna.

Sådan är oxen
Oxen är stabil, uthållig, trofast och lojal. Tycker inte om förändringar och är mån om tryggheten både i arbetet och på fritiden. Trivs bäst när hon på förväg vet vad som kommer att hända.
En oxe bryter sällan ett löfte och är väldigt lojal mot både vänner och partners.
Oxen är en person som trivs hemma och är väldigt familjekär. Hon tycker om att omge sig med vackra saker och har ofta ett trivsamt hem. Oxen trivs med att påta i jorden och har ofta "gröna fingrar". Oxen älskar god mat, vacker musik, härliga dofter och är en livsnjutare av stora mått.

Svaga sidor
Oxen är ofta snabb att döma andra och känner sig ofta tveksam till att släppa okända människor inpå livet. En oxe är ofta svartsjuk och har ett stort ha-begär. Envis som få och tjurskallig om hon inte får som hon vill.

Kärleksliv
Eftersom Venus styr stjärntecknet är oxen mycket sensuell och erotisk när hon är förälskad. En oxe vill helst ha en partner som är lugn och stabil för att känna sig trygg. En oxe gifter sig ofta och är sin partner trogen livet ut.

Arbetsliv
Oxen är estet och älskar saker som växer och gror. Trädgårdsmästare är ett passande yrke.
Arkitekt, sångare, konstnär eller fotomodell är andra yrken där man hittar många oxar.
Oxen är ekonomisk och tycker om att ha ordning på ekonomin. Passar därför också som ekonom eller bankman.

Hälsa
Oxens akilleshäl är halsen och drabbas ofta av olika halsåkommor. Då oxen är en livsnjutare av stora mått så har hon lätt för att lägga på sig några extra kilon så det gäller att se upp.

*****
Jag är inte särskilt svartsjuk, har inte gröna fingrar, är inte fotomodell och jobbar inte på bank och har inte lätt för att gå upp i vikt - annars stämmer det mesta fånigt väl! Ibland undrar jag om jag verkligen ÄR så här eller om jag läst mina horoskop så många gånger så jag TROR att jag är så här?!

Hur är det med er - känner ni igen er i era stjärntecken?

1 kommentar:

  1. Har du nån bra astro-sida du hämtat den där infon om...blev lite sugen på att läsa mer...

    SvaraRadera