måndag 4 maj 2009

En välbehövlig paus

Livet går i 180 just nu. Våren är här och med den ljuset. Längtan ut har gjort att jag prioriterat bort tid framför datorn när jag varit ledig. Därav glest mellan inläggen.

Vi har hunnit med några härliga dagar i Åre sedan sist. Ljuvligt vårvinterväder med gnistrande snö och strålande sol. Lata dagar i pulkabacken med Lilleman. Lunch på terassen i backen. Kall öl i solen. Grillad kyckling på altanen på kvällen. Goda vänner.

Bästa och efterlängtade svärföräldrarna har varit här några dagar. Överlycklig Lilleman fick vara hemma från dagis och istället vara hemma och mysa med dem. Som alltid lika härligt att ha dem här och som vanligt gick tiden alldeles för fort. Som tur är träffas vi igen över Kristi Himmel.

Valborgshelgen var ljuvlig. Fantastiskt väder. Premiärgrillning och middag ute. Bästa vännerna här med sina barn. Jobb i trädgården. Prat med grannarna över staketet. Kaffe på bryggan.

På jobbet är det fullt upp. Många stora jobb som har deadline inom några veckor och nya spännande uppdrag på väg in. Det känns hoppfullt.

Livet är härligt. Vi mår bra. Jag är vansinnigt kär i min son och min man. Våren är här. Sommaren ligger framför oss. Kan inte bli mycket bättre!

2 kommentarer:

  1. men gud så underbart det låter. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Det är det också! Jag njuter i fulla drag.
    Kram kram

    SvaraRadera