söndag 17 maj 2009

Födelsedag

Jag fyller år idag. Den 17 maj för trettioåtta år sen såg jag dagens ljus för första gången.

Dagen har börjat alldeles underbart. Blev uppvaktad på sängen med presenter, flagga, levande ljus och skönsång av mannen och Lilleman. Sen hjälpte lillen till att öppna paket. Han blev gruvligt besviken när det inte var några bilar i något av dem. Jag däremot blev jätteglad för fina Filippa K muggar och P-O Enqvists självbiografi från bästa svärföräldrarna och ett vackert armband av finaste M.

I eftermiddag kommer bästa vännerna över på kaffe och tårta och ikväll kommer min pappa hit och äter middag med oss. Det blir grillad lax med kall sås med färskriven ingefära och couscoussallad. Lite gott vin till det.

Solen skiner från en klarblå himmel. Snart blir det kaffe ute i trädgården med mina älsklingar.
Hoppas ni har en härlig söndag!

1 kommentar:

  1. grattis på födelsedagen!!!
    hoppas du fick en finfin födelseda, men det låter det ju som!
    Angående din kommentar till lilleman, här nedan som jag läste om:

    Jag gjorde samma sak idag, i stort sett, till min lilleman...
    och jag kände mig så gruvligt dum efteråt...
    men vi är bara människor. och om vi reflekterar över det, och vet att det är fel o tokigt, men att det händer ibland, så tror o hoppas jag att vi blir förlåtna. man måste ju få göra fel ibland. vad vore man annars för förälder?
    eller hur?
    kram till dig!

    SvaraRadera