lördag 27 juni 2009

Lycka mitt i oron


Jag kan inte annat än vara lycklig trots allt. Jag har så mycket att vara glad och lycklig för.

Min ljuvliga son, min vackre man, vårt underbara hus, det fantastiska sommarvädret, de ljusa ljumma nätterna, svenska jordgubbar, trygg kärlek, nära vänner, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

Det gäller att uppskatta det man har och verkligen njuta här och nu. Det gör jag verkligen.

Imorse åt vi frukost nere på bryggan. Solen sken och det var bara lätt vind som krusade vattenytan. Magiskt! Efter det har vi varit ute hela dagen. Vi har rensat ogräs, sjösatt båten, anlagt en pyttestrand åt Lilleman (och skottat säkert 1000 kg sand), ätit matjessill och potatis och tagit ett kvällsdopp.

Imorgon väntar dop för några goda vänners son med efterföljande fika. Sen blir det badning för hela slanten.

På måndag kommer bästa svärisarna och blir här hela veckan med Lilleman som är sommarledig från dagis. Mannen och jag jobbar två veckor till innan vi får semester men vi tjuvstartar redan nästa helg med en liten minitripp till goda vänner på Åland.

1 kommentar:

  1. så himla styrkande, och fint, att du kan känna det mitt i allt kaos som ändå måste råda emellanåt...Och du låter verkligen lycklig. på riktigt.
    Fortsatt trevlig helg!
    Varm kram...

    SvaraRadera