måndag 10 augusti 2009

Jag är frisk!

Efter månader av oro, undersökningar, väntan på besked, fler undersökningar, läkarbesök, operation, väntan på ännu fler besked så har jag äntligen fått svar. De små prickarna de hittade i mitt högra bröst visade sig vara helt ofarliga. Det var tydligen någon form av bindvävsprickar och alltså inget förstadie till cancer.

Med andra ord, jag är frisk. Det är knappt jag vågar ta orden i min mun, vidskeplig som jag är, men jag måste våga tro på att jag verkligen är frisk nu.

Det har varit en omtumlande och på många sätt jättejobbig sommar. All denna väntan, oro och ovisshet har stundtals nästan tagit knäcken på mig. Jag är så oerhört glad och tacksam för att det inte var något farligt. Det känns som om jag fått livet tillbaka igen och nu vågar tänka framåt.

2 kommentarer:

  1. Så underbart att höra!! Jag förstår att det varit fruktansvärt med denna ovisshet. Fira ordentligt nu, att du är frisk! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack Emma, vad gullig du är! Jag tar alla tillfällen att fira. Kram tillbaka!

    SvaraRadera