torsdag 13 augusti 2009

Snart helg

Snart har två arbetsveckor gått efter min på tok för korta semester. Det märks att många av våra kunder är tillbaka nu för tempot har skruvats upp rejält denna vecka jämfört med förra.
Det känns vara bra att vara igång igen. Många spännande uppdrag att sätta tänderna i.

Det enda som känns motigt är att lämna E på dagis. Någonstans inom mig känns det alltid lite fel i magen när jag lämnar honom. Inte för att det är något fel på vårt dagis och den personal som jobbar där, inte alls. Det är bara jag som kan känna att det är fel att vara ifrån honom så stor del av hans vakna tid. Tiden går så fort. E blir stor så fort. Han lär sig nya ord och upptäcker nya saker hela tiden. Jag är bara rädd att jag kommer sitta där när jag blir gammal och ångra att jag gick miste om så mycket tid med E för att jag valde att jobba.

Helgen som kommer är än så länge relativt obokad. Imorgon ska vi åka hem till pappa och äta middag. M är i Sthlm och kommer hem på lördag så det blir bara lilleman och jag. Det ska bli mysigt att träffa pappa, det var några veckor sedan nu.

På tal om M. Det var länge sedan vi var ifrån varandra och det känns ovant. Jag kommer knappt ihåg hur det var när han pendlade till Sthlm och var borta flera nätter i veckan. Tack och lov slipper vi det nu. Han är för go. Alldeles nyss när jag gick upp för att lägga mig så hittade jag en rar lapp från honom under huvudkudden. Det är kärlek!

2 kommentarer:

  1. Så underbart att höra att du är frisk! Vad omtumlande och förskräckligt det måste varit för dig under en lång tid...
    Kul att du är tillbaka i bloggandet oxå!Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Å vad roligt med ett inlägg från dig! Trevlig helg till dig också!

    SvaraRadera