måndag 17 augusti 2009

Doften av nybakat bröd

Det är något visst med doften av nybakat bröd. Just nu sprider sig sådan väldoft här hemma.
Jag har slagit mig i backen på att jag ska börja baka eget bröd lite oftare. Dels för att det är fantastiskt gott men också för att det är ganska så härligt och avkopplande.

Jag blir bara irriterad när jag går på ICA och köper fem sega och halvtorra Pågenkakor för 25 kronor. Dyrt, inte särskilt gott och säkert inte hälften så hälsosamt som de påstår, TROTS att det är mängder av fibrer och andra godsaker i. Jag har läst "Den hemlige kocken" i sommar, det kan ha bidragit till min nyfunna bakiver, jag vet inte.

Just idag blir det fyra limpor rågsiktsbröd. Bildbevis bifogas (nej, det blir det visst inte alls det. Upptäckte just att batteriet i kameran laddat ur så ni får tro på mig utan bild).

Ha en härlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar