lördag 16 januari 2010

Nu är julen utstädad


Där elljusstaken tidigare stod i köksfönstret står nu krispiga ljuvliga tulpaner. Tovade ulltomtar, ljusstakar, röda ljuslyktor, prydnadsäpplen och annat juligt har åkt ner i kartonger och ska ställas ner i källaren tills det vankas advent och jul nästa gång.

Jag njuter verkligen när det är nystädat som nu. Doften av såpa, smulfria golv, var sak på sin plats. Det nya temat är pastelligt, vitt och vårigt krispigt. De röd/vita kuddarna i den mörkgrå soffan ska också bytas ut mot några piggare i rosa och vitt så snart jag hinner.

Ikväll vankas middag hos en god vän. Vi ska kalasa på älgfilé, kantrellsås och potatisgratäng. Det blir fantastiskt. Dessutom har lilleman blivit lovad att bada i hennes STORA badkar. Här hemma är alternativet en badbalja som var lagom stor när han var bebis men som nu inte är direkt rymlig. Behöver jag säga att han är lycklig??

Ha en fin lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Krispiga tulpaner är som sagt underbart! :) Ett varmt bad är också härligt, förstår att sonen var glad. Vi är lyckligt lottade och har ett (litet) badkar och ikväll la jag mig i ett varmt skumbad med tända ljus och en tidning, det var balsam både för kropp och själ det!

    SvaraRadera