torsdag 7 januari 2010

Ett nytt liv

Mycket har hunnit hända sedan sist jag var härinne och skrev.

Det största är att det växer ett nytt litet liv inom mig. Vi var på ultraljud i morse och fick se det lilla underverket för första gången. Det är så magiskt att få se den där svart/vita bilden, hjärtat som tickar, små fötter som trampar vatten, en liten kropp som krumbuktar och snurrar runt, en söt profil.

Det är så stort så att det är svårt att ta in. Både jag och mannen hade varit lite oroliga innan med tanke på vad som hände förra hösten. Därför kändes det så underbart att det faktiskt var ett litet pyre där inne, som levde och verkade må bra.

Den 2 juni är det tänkt att Liten ska komma till världen. Nu ska jag försöka lägga oro och funderingar åt sidan och bara njuta av att vara gravid, rund om magen och vacker!!

Kram på er därute!

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till graviditeten! Och vad roligt att vi är nästan exakt lika långt gångna! Jag har också tendens till oro och har också beslutat att lägga oron åt sidan nu. Nu hoppas vi att tiden ska gå fort!

    SvaraRadera
  2. Jen - japp, det kommer att gå bra!

    SvaraRadera
  3. Owow!
    Grattis! Så underbart det är. Så stort.
    Så stort så att det är svårt att ta in. som du skriver.
    Men nu är det så. Så Grattis igen!
    Och välkommen tillbaks, du har varit saknad!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Wow, grattis! Så underbart! Kram!

    SvaraRadera