måndag 22 februari 2010

Ljudet av ett hjärta


Var på MVC idag. Har inte varit där sedan inskrivningen i vecka 10 så det kändes länge sedan sist. Är i vecka 26 nu.

Mina värden var bra men barnmorskan tyckte jag skulle börja äta järntabletter för att få upp järnvärdet lite, blodsocker bra, blodtrycket lågt och viktuppgången så här långt + 6 kg.

Hon mätte magen också för första gången. Vårt lilla pyre ligger precis över medel på kurvan och allt såg fint ut även här. Det finaste idag var ändå att jag fick lyssna på Litens hjärtljud. Fort, fort pickade det lilla hjärtat.

Jag tror hon sa 138 slag. Vad har ni för teorier då? Tjej eller kille?

Hur som helst är det magiskt att det växer ett litet liv inne i min mage. Om bara lite drygt tre månader ses vi. Vi ser fram mot att träffa dig, älskade lilla du.

4 kommentarer:

  1. Visst är det magiskt att höra hjärtljuden!? Tänk att man bär på ett extra hjärta och ett till litet liv i sin mage! Det är så overkligt och samtidigt fantastiskt!

    Teorierna jag har hört kring hjärtfrekvensen är väl att ju fler slag (över 140) så är det oftare en tjej men det har inte stämt vare sig på mig och sonen eller hos mina väninnor så jag vet inte alls. Jag har en bestämd känsla att jag bär på en tjej denna gången men det trodde jag ju som sagt med Nils också så jag litar inte på vare sig hjärtfrekvens eller magkänsla den här gången ;)

    SvaraRadera
  2. Hej å grattis till pyret i magen. Jag gissar på en pojke. När jag sist var gravid låg hjärtljuden runt 138 och det var en lilleman. Med tösen låg de över 140, men vem vet? ;o) Lycka till / Amalia

    SvaraRadera
  3. Ingela - ja det är stort. Vi tror också att det är en pojke. Mannen tror att han såg en snopp på ultraljudet. Jag tittade inte så noga just i den regionen så jag tänkte inte på det. När Lilleman låg i magen låg hans hjärtljud också precis runt 140.

    Amalia - kul med ett inlägg från dig! Vi tror också på en liten kille. Men, men vi får se.
    Tack för lyckönskningarna!

    SvaraRadera
  4. ah...så fint...
    det är magiskt det där, den där väntan och längtan...
    jag har svårt för teorier om sånt där, det stämmer ju aldrig...
    en liten krabat är det iallafall, och det är ju underbart!
    grattis, o all lycka!

    SvaraRadera