onsdag 17 februari 2010

OS-feber och glödhoppor



Onsdagkväll hemma hos oss. Jag njuter så av att kvällarna blir allt ljusare. Våren är på väg även om det dröjer några veckor till.

Sitter i köket med ett tänt ljus, eld i vedspisen och många timmar kvar av denna kväll. Snart vankas det middag, sen ska mannen iväg och simma med en kompis.

Jag och Lilleman ska baka glödhoppor (väldigt roligt namn på ett väldigt gott bröd som min farmor alltid bakade när jag var liten), semlor och se på OS. Jag lyckades missa både Charlotte Kallas och Björn Ferrys guldlopp så ikväll ska jag försöka hänga med i kanalbytena så jag inte missar något kul!

När mannen kommer hem blir det perfekt med en nybakad semla till kvällsteet framför TVn.
Ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig kväll!

    Och jag håller med, det är underbart när kvällarna blir ljusare och ljusare! Idag när jag hämtade på dagis vid halv fem var det fortfarande helt ljust - härligt! Snart är våren här!

    SvaraRadera