söndag 28 februari 2010

Trött i mössan

Är fullständigt slut i rutan idag. Hade goda vänner på middag igår kväll och vi satt uppe och babblade till halv tre. Vår son som i normala fall brukar vara en sjusovare och ge oss sovmorgon iallafall till nio på helgerna vaknade pigg som en lärka kvart över sju.

- Mamma, jag vill gå upp!
- Schhh, du väcker de andra.
- Mamma, välling!
- Försök att prata lite tystare.
- Mamma, gå ner med mig!

Sagt och gjort. Tjugo över sju satt Lilleman och jag nere i köket medan mannen och övriga övernattande gäster med barn glatt sov vidare.

Har en massa jobb att göra så jag måste åka ner till jobbet en stund nu i eftermiddag. För att förbereda lite sitter jag i en fåtölj och försöker läsa korrektur till en kurskatalog som vi ska skicka till tryck imorgon. Det går verkligen inte bra. Jag somnar hela tiden, känner mig helt slut. Att inte ens sova fem timmar under en natt är inte min melodi, tack och lov händer det väldigt sällan nu för tiden.

Å vad kul det ska bli att åka och jobba!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får en riktigt skön avkopplande kväll efter tidig morgon och jobb. Kram I R M A

    SvaraRadera