fredag 19 november 2010

Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek av det motsatta könet måste ha varit min pappa. Jag vet att jag väldigt länge sa att jag skulle gifta mig med pappa när jag blev stor. Så blev det inte, tack och lov.

Första kärleken utanför familjen hette Björn. Han var blond, hade en smilgrop i kinden och gröna manschesterjeans och var säkert 5 eller 6 år när vi träffades på lekis. Ljuv musik uppstod (iallafall hos mig). Huruvida kärleken var besvarad är svårt att säga. Jag berättade iallafall för honom att jag hade varit kär i honom på lekis när vi sågs på en återträff med gymnasiet år 2000 (varför gör man det?!). Detta var ju alltså typ 25 år senare och min kärleksglöd hade svalnat för väldigt länge sedan. Han blev hur som helst alldeles röd om kinderna och tittade efter mig hela kvällen. Sånt händer också bara på klassåterträffar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar