söndag 21 november 2010

Dag 4 - Det här åt jag idag

Inte världens roligaste dag att redovisa för omvärlden men okejdå kör till. Eftersom jag ammar så är jag kroniskt hungrig och får verkligen lägga band på mig för att inte gå och småäta på dagarna.

Frukosten intogs vid 9-snåret med tända ljus och eld i vedspisen. En kopp te, ett glas juice, en halv kiwi och tre rostade smörgåsar med honung och ost. Till mitt försvar kan jag säga att det var grovt bröd och att det inte hör till vanligheterna att jag bara äter rostbröd till frukost.

Elvakaffe med två pepparkakor.

Till lunch bjöd jag pappa och mannen som jobbar för att få till ett gästrum/snickarbod av vårt befintliga förråd/vedbod på riktig arbetarlunch. Isterband med stuvad potatis, rödbetor, rårivna morötter, hårdsmörgås med ost och vatten. Till dessert en mandarin.

Kaffe och två pepparkakor lagom till herrarnas stafett i Gällivare.

Delade ett gott svenskt äpple med sonen framför Pettson & Findus lite senare på eftermiddagen.

Middagen blev både tidig och enkel. Varma mackor med flatrökt skinka (utan en massa E och köttklister från orten), ost, tomat och en liten touch av dijonsenap. Till det en sallad med vitkål och majs med en vitlöksvinägrett.

Ikväll blir det säkert en kopp rött te och en bit choklad.

Det var det hele!

1 kommentar: