onsdag 24 november 2010

Dag 6 - Min dag

Idag fick jag och Liten sovmorgon ända till halv nio. Underbart skönt. Mannen körde Lilleman till dagis och sen hann vi ta en förmiddagskaffe tillsammans hemma i köket.

På förmiddagen hade jag en tid hos världens bästa (men tyvärr dyra) tandläkare. Förra veckan när jag åt en godisbit så lossnade plötsligt en bit av en tand. Det kan ju inte bli så dyrt att fixa det här tänkte jag glad i hågen på vägen dit. På vägen hem var jag inte lika glad och 1775 kronor fattigare. My God! Nåja, nu är tanden hel och fin igen.

Lunch med mannen hemma innan han åkte iväg och jobbade.

Eftermiddagen gick i ett nafs. Hämtade Lilleman på dagis klockan två. Vi åt mellis och pratade om hur dagen hade varit. Sen lekte vi lite, plockade lite, tvättade lite, diskade lite och mailade lite.

Stekte pannkakor till middag. Med hemgjord jordgubbssylt av jordgubbar från grannens land. Satt fint. Nu ser äldste sonen på Bolibompa och Liten ligger på golvet och tränar på att krypa.

Mannen är på väg hem från jobbet. Ute tokblåser det och snöar från sidan. När han kommer hem blir det SM i lägga barn och sen kanske lite te framför TVn. Om jag orkar läser jag nog lite innan jag somnar.

En

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar