tisdag 27 april 2010

Kan det vara foglossning?

Har haft ont i skinkorna till och från de senaste månaderna. Framförallt när jag legat i soffan (på rygg) och sett på TV en stund och försöker resa mig eller byta ställning. Aj...je! På dagarna när jag är på jobbet känner jag inte av det direkt utan det är framförallt när jag legat ner en stund.
På nätterna sover jag oftast på sidan så då har jag inte ont när jag vaknar, det verkar framförallt vara när jag legat på rygg.

När jag väntade Lilleman hade jag inte någon foglossning eller problem med värk i rygg och rumpa vad jag minns. Därför har jag heller inte riktigt kopplat ihop de här symptomen med foglossning.

Ni där ute som varit gravida och haft ont i fogarna, hur känns det? Tror ni att det är det jag har?

PS/Från det ena till något helt annat. Har precis sett filmen "Paris" med Juliette Binoche i huvudrollen. Helt makalöst bra. Tycker jag. Rekommenderas varmt. Förutom att du kan drabbas av fogvärk om du är gravid i 35:e veckan och ser filmen liggandes på rygg.....

1 kommentar:

  1. hmmm...jag undrar ja...
    om det inte är det där svår-stavliga;)
    Ischias?
    För foglossning..det tycker jag känns mer som en stor träskospark. rätt upp i skrevet.
    eller som om höfterna liksom glider isär.
    och man kan inte göra nåt åt det...

    SvaraRadera