torsdag 1 april 2010

Ljuvligt med långhelg!

Sitter nedsjunken i fåtöljen med datorn i knät och skriver. Bredvid mig står dagens första kopp kaffe. Å så gott det var, jag har längtat hela eftermiddagen men inte kommit mig för att kicka igång perkulatorn.

Påskfriden har äntligen infunnit sig. Efter att ha stressat som en tok på jobbet före lunch och sen bytt av mannen hemma för att jobba hemifrån på eftermiddagen med hes och hostig son så känns det extra skönt med långhelg.


Det har varit en hektisk och lång men också väldigt givande och kreativ arbetsdag. Vi har slitit som djur på firman de senaste dagarna för att hålla en deadline och idag var dagen D. Vi hann klart i tid och alla inblandade är jättenöjda. Så skönt.

Skärtorsdagen firades med löjromstoast på grovt bröd med röd lök, creme fraiche och lite avocado. Till det fick mannen gott vitt vin och jag en alkoholfri Carlsberg. Inte så dumt det heller. Därefter åt mannen varmrätt men jag festade lös på tre löjromstoast istället (en till mig och två till Liten) och vaggade sedan nöjd och belåten in i vardagsrummet och slog mig ner med kaffet.

Idag har jag letat fram och tvättat Lillemans gamla bebiskläder. Om bara 8 veckor är planen att en annan liten älskling ska få använda dem. Det känns helt overkligt att E verkligen kunnat ha de där pyttekläderna. Var han verkligen så liten?! Härliga bebisminnen sköljde över mig när jag stod där och snusade på dem iallafall. Jag börjar nog se fram mot Litens ankomst mer än jag förstår själv.

Mannen ligger i soffan och ser "Men in black II" men jag känner att jag inte orkar med den filmen. Den är säkert jättekul och rolig och kultig och grabbig och.... men jag orkar verkligen inte.
Jag sitter hellre här och förlorar mig i cyberspace en stund.

Glad påsk på er därute! Hoppas ni får en härlig helg.

PS/ Hörde förresten på nyheterna att vi svenskar äter mest godis av alla. 17 kilo per person och år! Det är väl typiskt att de slår upp den nyheten just den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar