onsdag 31 mars 2010

Påskuppladdning

Jag har inte riktigt förstått att det snart är påsk och ledigt några dagar. Sill, lax, ägg och lamm har jag inte ens börjat fundera på ännu. Men det är ju LÅNGT kvar så det hinner nog bli lite påsk här hemma också. Påskpynt är inte riktigt min melodi men lite fräscha tulpaner, videkissar och påskägg till Lilleman ska vi väl lyckas åstadkomma iallafall.

Helgen som kommer är än så länge rätt oplanerad vilket känns underbart. Vi är bortbjudna på påskafton och sen ska vi förhoppningsvis träffa min kusin och hans gravida fru (som borde vara nästan lika tjock som jag då de väntar barn bara några veckor efter oss). En skotertur med familjen vore kul att hinna med någon dag om vädret är fint. Sen är jag sugen på att åka en sväng runt i vårt vackra landskap, gå på konstutställningar, fika på något trevligt ställe och köpa en present till pappas särbo som snart blir 60. Vi får se vad vi hinner och har lust med.

Vi hade storstilade planer på att dra igång ett litet renoveringsprojekt på övervåningen för att göra sovrummet lite rymligare (och därmed få plats med en spjälsäng intill min säng) under påsken. Just nu känns det lite tveksamt om det blir av. Vi har ännu inte riktigt bestämt oss för hur vi ska göra. Om väggen ska rivas eller om vi kan lösa det på något annat (läs: billigare och enklare) sätt. Byggare Bob får nog ledigt i påsk.

Sonen är lite hes och hostig så han är hemma från dagis idag. Mannen och jag delar på dagen och jobbar halva dan var. Det funkar riktigt bra, med undantaget att jag känner mig väldigt lockad att lägga mig i soffan och sova en timme med E istället för att jobba.

Glad Påsk rara ni!

3 kommentarer:

  1. Glad Påsk, tror ni gör rätt i att ge Byggare Bob ledigt, påsken är en tid för avkoppling och njutning. =)

    SvaraRadera
  2. Byggare Bob fick ledigt i påsk. Istället för att slå ner en vägg så vred vi på sängen. Kanske inte den mest snygga och bästa lösningen men det funkar. Tills vidare.
    Vi fick en riktigt härlig och lugn påsk hela familjen - och det var skönt.

    SvaraRadera