tisdag 9 mars 2010

Tyst var det här

Idag har jag tappat rösten. Komplett.
Det bara piper när jag försöker prata.

Jobbar hemifrån för att skona rösten.
Har testat att åka till jobbet i det här tillståndet förut.
Det brukar gå sådär att hålla tyst med goa, glada och frågvisa
kollegor runt omkring sig.

Robyn håller mig sällskap på Spotify och jag sitter
fortfarande i morgonrock och fårskinnstofflor.
Snart dags för lunch. Det blir en carbonara.

Tulpanerna i fönstret slokar. Dags att köpa nya.
Det är ett måste så här års för att skynda på våren.

Ha en fin tisdag!

2 kommentarer:

  1. Att ha tappat rösten låter inte som någon hit, lika lite som min förkylning! Hoppas det går över fort.

    Nya tulpaner med jämna mellanrum tycker jag också är ett måste så här års! Själv hade jag turen att få världens finaste bukett vita tulplaner blandat med videung av vänner i helgen och buketten är fortfarande jättefin!

    SvaraRadera
  2. Ingela - ja det är verkligen trist att vara hes. Vi får hoppas att min dag i tysthet här hemma gjorde susen så jag är pigg och alert igen imorrn. Hoppas du också kryar på dig snart. Tulpaner och goda böcker är bra medicin! På tal om böcker så blev jag så inspirerad av ditt inlägg idag så jag var tvungen att köpa några böcker på Adlibris. Bland annat Alex Schulman. Det ska bli spännande att läsa den, jag hade precis som du rätt svårt för honom när han var som mest i ropet, men man är ju inte bättre än att man kan ändra sig. Jag har till och med svängt en aning angående Björn Ranelid....

    SvaraRadera