tisdag 16 mars 2010

Bara 10 veckor kvar

På torsdag går jag in i vecka 30 i min graviditet. Det känns helt overkligt. Bara 10 veckor kvar.
Kanske dags att friska upp profylaxkunskaperna, läsa om Gudrun Abascals bok "Att föda", börja fundera på var spjälsängen ska stå, fixa babyskydd till bilen, tvätta bebiskläder, fixa barnvakt till Lilleman och packa BB-väskan....

Om man säger att det är 2,5 månad kvar känns det betydligt längre och lugnare. Gott om tid att hinna allt jag tänkt - gott om tid att vänja sig vid tanken på att bli tvåbarnsmamma.

Hjälp!

6 kommentarer:

  1. hipphopp så är du tvåbarnsmamma.
    bebisen är ingen spädis längre o lilleman är stort barn.
    det går sjukt fort med andra barnet. galet sjukt fort. Läbbigt galet sjukt fort...
    nåväl...du förstår nog...
    men det går fort:)

    SvaraRadera
  2. jag håller med min kära vän här ovanför, det går galet fort.
    Och jag var galet förberedd inför Siris förlossning. Men oavsett vilket så är ju snart ditt nya barn här. Häftigt!

    SvaraRadera
  3. Vecka 30 är en milstolpe, då har i alla fall jag tyckt att nedräkningen börjat på allvar. Förstår att det är pirrigt, men tänk på att ett till barn = ännu mer kärlek :-).

    SvaraRadera
  4. Wow, inte länge kvar för någon av oss nu! Jag är i vecka 35 nu och längtar som en galning efter den lille/a. Visst är det så att det låter mycket bättre (=kortare) med tio veckor än med 2,5 månad :) Hoppas att du får fortsätta att må bra resten av graviditeten!

    SvaraRadera
  5. Precis som dig har jag inte heller hunnit förebereda nånting ännu. Jag tycker det går alldeles för snabbt, jag vill nästan bromsa tiden, kan inte fatta att en graviditet kan gå så fort. Hoppas du mår bra och att du hinner det du ska. Kram

    SvaraRadera
  6. Började faktiskt förbereda mig litegrann igår. Tog fram Gudrud Abascals bok "Att föda" och ska även ta och damma av pappren vi fick på Annas Profylaxkurs som vi gick sist det begav sig.Det har ändå inte riktigt gått in i min gravidtröga hjärna att den här bullen på magen faktiskt snart ska omvandlas till en liten bebis. Stort! Kram på er tjejer.

    SvaraRadera