torsdag 11 mars 2010

Bokhyllan är påfylld








Idag kom det efterlängtade paketet från Adlibris i brevlådan.

Den här gången blev det:

Skynda att älska - Alex Schulman
Sorgesång - Siri Hustvedt
Träna en kvart om dagen - Paolo Roberto
Vem ska trösta knyttet? - Tove Jansson

Varför valet föll just på dessa böcker?

För att jag hört mycket gott om Alex roman och för att jag vill bilda mig en egen uppfattning om vad jag egentligen tycker om den karl. Siris bok ville jag läsa för att jag håller på med en av hennes andra böcker "Vad jag älskade" just nu och den gillar jag (även om den bitvis är lite trög). Mr Italianlovers bok har jag blivit rekommenderad av bland andra Yogamamman och den känns bra att ha på lut när jag ska ta tag i min helkroppsrenovering när Liten kommit ut. En kvart om dagen måste jag ju ha, även som nybliven tvåbarnsmamma, eller?! Muminmammans bok om Knyttet för att den är så fantastiskt fin (jag älskar illustrationerna) och för att jag tyckte att även Lillemans bokhylla behövde fyllas på.

Nu gäller det bara att gå och lägga sig i tid så att jag orkar läsa också....

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillar Skynda att älska lika mycket som jag gjorde! Jag har också Träna en kvart om dagen i bokhyllen, köpte den efter att Nils kom till världen men eftersom jag hade en nyläkt bruten arm då var det många övningar som inte funkade och sen blev det inte av. Men i sommar och höst har jag tänkt att bli lite duktigare på att använda den!

    Kul med Mumin också, vi fick just tre fina Muminböcker till sonen av hans farfar. Hela släkten här älskar Mumin men själv har jag inte läst så mycket av det. Ska faktiskt läsa Trollvinter och Det osynliga barnet nu som enligt dem lämpar sig lika bra för vuxna som för barn.

    SvaraRadera
  2. Ingela, jag sträckläste Skynda att älska och tyckte om den men blev inte överförtjust. Jag vet inte riktigt varför. Det var en väldigt fin och kärleksfull berättelse men den kändes lite väl "lättläst". Jag vet inte, jag har kanske läst lite för tunga böcker på sistone så i jämförelse med dem kändes den för enkel.

    Muminböckerna har jag inte heller läst när jag var liten så det är en helt ny värld för mig. Hur som helst är det ljuvligt nu när man kan börja läsa riktiga böcker för Lilleman och inte bara bilderböcker med korta texter.

    Träningsboken har jag ställt in i bokhyllan. Den får stå där några veckor till tills Liten kommit ut, sen ska jag försöka komma igång så smått. Vi får väl se hur det blir med den saken.

    SvaraRadera