tisdag 18 maj 2010

Bortskämd

Jag fyllde år igår. Hela 39. Jag undrar just var åren mellan 30 och 39 tagit vägen?
Hur som helst så hade jag en fantastisk dag.

Det var första dagen på min föräldraledighet (eller iallafall uppladdning inför den...) så jag var ledig från jobbet.

Födelsedagen bjöd på solsken och runt 20 grader. En god vän kom hit direkt på morgonen och hade köpt med sig färska frallor. Vi dukade upp frukost nere på bryggan och satt ute i solen hela förmiddagen. Lilleman fick vara hemma från dagis så han for runt och lekte med bilar och var hur nöjd som helst.

En kort sväng till affären. Lite lunch till mig och sonen. Sen la vi oss på soffan och sov middag en stund. Sen satte jag mig ute på den nya träverandan med en kall Ramlösa och slumrade i solen en timme. Såååå ljuvligt.

På kvällen grillade vi otroligt gott kött från Hälsingestintan. Hängmörad entrecote. Till det kokt potatis, lite kryddsmör och en god sallad. Enkelt och rasande gott. Några kompisar kom över och åt lite tårta och drack kaffe.

Jag fick finfina ta-hand-om-mig-själv presenter. En Ansiktsbehandling Lyx av man och son, 2 kiropraktorbesök av svärföräldrarna, ett presentkort på MQ för att köpa mig något snyggt nu när kroppen förhoppningsvis återgår till ett mer normalläge om några veckor och sist men inte minst så fick vi träverandan av min käre far. Hälsningar på Facebook, telefonsamtal, sms och mail strömmade in under dagen. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som har så många fina vänner.

Kvällen avrundades med filmen "Breaking and entering" med Jude Law och Juliette Binoche. Väldigt bra tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin födelsedag!
    Hur mår du nu på sluttampen? Känner du dig redo inför förlossningen?
    Snart är det dags för oss båda , det ska bli så spännande.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Det låter som om du fick en härlig dag!

    Hoppas du mår bra nu så här på slutet av graviditeten. Passa på att njut lite extra av sonen nu när du snart har två att dela din uppmärksamhet och kärlek på (tänk att det finns så mycket kärlek i en, det bara växer och växer och det är inga problem att älska ännu en liten människa precis lika mycket som det äldre syskonet)

    Kram till dig

    SvaraRadera