måndag 31 maj 2010

Ska det bli en majbebis så är det brådis

Dagens väder: Ljuvligt försommarväder, strålande sol och lite västlig vind.

Dagens frukost: Havregrynsgröt med linfrön och russin, rostat bröd med honung, ett glas äpplejuice och te.

Dagens prestation: En ganska lång och ganska rask promenad med Lilleman i vagn. Magen blev hård som en kanonkula vid rätt många tillfällen.

Dagens sötaste: Två ekorrungar som satt och tryckte vid en ladugårdsvägg under vår promenad.

Dagens skönaste: Kaffet i trädgården och stunderna i solstolen.

Dagens hjältar: Min pappa och svärfar som sliter med en trappa och en stenklädd gång ute i trädgården.

Dagens glass: En Magnum Mandel

Dagens fundering: Hur ska jag veta när det är dags att åka in till BB? Hur länge vågar jag vänta hemma?!

Dagens konstaterande: Om Liten tänker bli en majbebis så är det dags att sätta fart snart.

5 kommentarer:

  1. Vad hurtigt att gå en rask promenad med vagn så nära inpå förlossningen - jag är imponerad! Visst är det härligt med försommarvärmen och att kunna sitta ute med kaffekoppen!

    Hoppas Liten vill komma ut snart! Och vänta inte för länge hemma, tror de generellt är "snällare" med att inte skicka hem omföderskor eftersom det ofta kan gå rätt fort på slutet :)

    SvaraRadera
  2. Å, önskar dej lycka till nu!!! Nu är det nära. Så spännande!
    Hade också samma bryderi som dig gällande när man ska åka in eftersom det vanligtvis går fortare andra gången. Vi bor precis vid sjukhuset så jag var djärv och tog det lugnt hemma länge. Men, tur att vi bodde nära för värkarna slog om från att komma var tionde minut till att komma varannan minut i ett enda slag och då blev det bråttom.
    Håller med Ingela - åk hellre lite tidigare om ni har en bit att köra.
    Kramar och lyckönskningar

    SvaraRadera
  3. kramar och lycka till...snart är den här, bebbelito:)

    SvaraRadera
  4. Tack söta ni för pepp, råd och kramar! Jag vill så gärna bara ha det gjort nu känner jag. Har haft lite molande värk i både rygg och mage några kvällar men sedan har det försvunnit. Hoppas, hoppas att hon eller han bestämmer sig för att komma snart. Vi längtar och hoppas att allt ska gå bra. Kram till er!

    SvaraRadera
  5. Har liten kommit nu? Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera