fredag 4 juni 2010

Still waiting....

Igår, 3 juni, var beräknat förlossningsdatum så det är ju inga konstigheter att Liten ännu inte kommit ut. Problemet är bara att jag redan för nästan två veckor började tro att det var dags. Med andra ord har jag gått och varit beredd i snart två veckor och trott att "idag, då sätter det igång". Senast igår kväll var jag övertygad om att i natt skulle det hända grejer. Men icke.

Vaknade imorse igen efter att ha sovit en hel natt utan värkar eller att vattnet hade gått.

Börjar bli aningen frustrerad nu men inser samtidigt att det kan dröja två veckor till.

Ni som precis fått era andra barn, fick ni många falsklarm innan det drog igång på riktigt?
Hur fördrev ni tiden på slutet?

6 kommentarer:

  1. Mamma i Bromma4 juni 2010 kl. 10:26

    Hej!
    Med andra barnet gick jag över 4 dagar! Med första 10 dagar.... Baka och läs! (om du gillar det) sedan finns ingen tid till det ;-)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag fick båda barnen i vecka 40+0 (men fick ju hjälp på traven av en hinnsvepning andra gången). Hade väldigt många falsklarm andra gången och inga alls andra gången. Nu var jag också startklar i ca två veckor och två gånger hade jag så mycket förvärkar att jag var helt säker på att det skulle starta men på morgonen var allt borta igen.

    Jag var väldigt rastlös men de tre sista dagarna lyckades jag slappna av och bara njuta av de sista dagarna istället för att vänta och vänta och känna efter hela tiden. Lägg dig på en soffa inne eller i solen och bara vila, läs eller bläddra i kokböcker och skriv ner maträtter du vill ha när bebisen är född (så kan maken serva dig sen;).

    Hoppas du inte behöver vänta allt för länge!

    SvaraRadera
  3. Inga falsklarm alls första gången menade jag ju såklart!

    SvaraRadera
  4. Falskalarm kom med Signe. Med Siri var det liksom inget snack om saken. Jag vaknade på morgonen och förstod direkt vad som var på gång. Sen förstod jag nog inte riktigt hur fort det gick, men det är ju en annan sak.
    Jag är så spänd och förväntansfull och rycker till varje gång mobilen plingar till och tänker "nu, NU"
    Snart så :)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag titta in här varje dag nu med spänd förväntan :)
    Jag fick massor med falsklarm, jag hade molvärk och sammandragningar, kände mig trött, detta pågick nästan två veckor innan och framåt.
    Tre dagar innan hon kom ändrades känslan ännu mer. Det tryckte nedåt, jag hade svårt att gå och jag kände mig inåtvänd.
    Precis som med sonen drack jag ett glas mousserande vin kvällen innan. Sedan kom dom.
    Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge nu.
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  6. själv blev jag snittad 5 veckor innan dagen D, så jag vet inget alls om hur man föder barn ;) håller tummarna för er nu i alla fall!

    SvaraRadera