fredag 11 juni 2010

Kanske, kanske, kanske....

Idag har min graviditet pågått i exakt 41 veckor och 1 dag. Imorse var jag och mannen på sjukhuset på ultraljud för att titta till Liten. Det var gott om fostervatten och allt såg bra ut så det verkade inte gå någon nöd på honom/henne därinne. Snarare tvärtom...

Barnmorskan gjorde även idag en hinnsvepning för att hjälpa naturen lite på traven. Den här gången gjorde det ont till skillnad från häromdagen. Har haft lite molande värk i ryggen sedan vi kom hem så kanske, kanske, kanske det är något på gång. Jag vågar knappt säga det högt (eller skriva det för all del) för det känns som jag trott det flera gånger tidigare och då har det varit falskt alarm.

Snopet nog så var mina svärföräldrar som varit här i nästan tre veckor tvungna att åka hemåt, söderut idag. En av huvudanledningen att de kom hit var ju att de skulle vara barnvakt till Lilleman när vi skulle in till BB och givetvis hinna träffa Liten. Det kändes därför väldigt trist att de blev blåsta på konfekten.

Hur som helst så har det varit fantastiskt att ha dem här. De har hjälpt oss massor. Röjt i trädgården, byggt en finfin trappa och gjort en stenläggning runt vårt nya trädäck. Hjälpt oss att anlägga lite rabatter, storstädat ur förrådet ute i trädgården, lagat mat, strukit tvätt.... Lite utflykter har vi hunnit med iallafall så de fått se lite mer än bara vårt hus och trädgård. Vi har blivit oerhört bortskämda iallafall och Lilleman har haft väldigt mycket kvalitetstid med världens bästa farmor och farfar.

Nä, dags att vila lite i soffan känner jag. Ha en fin fredag!

4 kommentarer:

  1. Tack detsamma! Fin ny design på bloggen! Låter som ett alla tiders bra besök. =)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en händelserik helg nu - i ordets sanna bemärkelse!
    Förstår om det måste kännas minst sagt drygt att gå och vänta, men nu är det nära. Följer detta med spänning nu. Vad tråkigt att dina svärföräldrar inte hann vara med. Men vad gör man, naturen beslutar själv.
    Ha det gott nu innan det kör i gång. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du snart är på väg till BB!

    Vad härligt att ha haft svärföräldrarna på besök och att ni fått massa hjälp, låter precis som mina föräldrars besök förra veckan. Synd att de inte kunde stanna kvar tills Liten tittat ut, men de kommer säkerligen snart tillbaka igen när h*n väl är ute!

    Lycka till nu, ser fram emot nästa inlägg då jag tror att du blivit tvåbarnsmamma!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, vilken snygg ny layout!

    Men nu kan det inte vara långt kvar innan Liten ger sig tillkänna. Jag gick över mer och mer för varje barn (och inte tvärtom som man mest hör om). Längtan är ju så otroligt stark så där på slutet, så jag förstår så väl din frustration. Stort lycka till! Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera