onsdag 9 juni 2010

Hinnsvepning

Imorse ringde min barnmorska på MVC och beklagade att det blivit något missförstånd med tiden igår men sa också att hon hade tid för mig idag kl 14.00.

När hon förstod att det fortfarande inte kommit någon bebis så sa hon "ja, men då kanske vi ska ta och svepa lite hinnor på dig idag så du får lite hjälp på traven". Öhhh ok svarar jag utan att egentligen förstå vad jag just tackat ja till.

Så blev det iallafall. Kl 14.00 idag blev jag hinnsvept (heter det så?). Tanken är nu att det ska börja produceras en massa hormoner som stimulerar att förlossningen drar igång. Vi får väl se om det funkar.

Tills vidare myser jag på här hemma. Äter M-kulor, umgås med svärföräldrarna, läser och ser på "Livvakterna" på TV.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det drar igång nu. För mig gick det fort efter hinnsvepningen. Tre timmar efter började svaga värkar och fyra timmar efter det hade jag min bebis i famnen! :) Stort lycka till och kram!

    SvaraRadera