tisdag 22 juni 2010

10 dagar som tvåbarnsmor

Vi börjar så smått hitta en fungerande vardag. Liten, Lilleman, Mannen och jag.

Han gillar att sova, vår nye familjemedlem. Iallafall under dagtid. Bästa tiden att sova är förmiddag och eftermiddag. Sen vill han helst hänga vid bröstet större delen av kvällen. På nätterna sover han skapligt bra, ammar några gånger, men det känns ändå som om jag får sova så jag klarar mig.

Själv har jag återuppväckt konsten att göra allting med en hand. Laga mat, äta mat, skriva mail... Det går bättre och bättre dag för dag.

Idag tog jag premiärturen till ICA för att handla själv med båda barnen. Jag tankade i Liten rejält med mjölk innan vi åkte och hoppades att han skulle sova gott hela tiden. Det gjorde han. Lilleman var lite sur för att han fick sitta i barnstolen i baksätet alldeles själv men tog sig samman efter en stund. Förutom att jag höll på att snatta en falukorvsbit och en mozarellaost (som hade åkt in under babyskyddet som jag tog in och körde runt i shoppingvagnen) så avlöpte shoppingturen utan större missöden.

I eftermiddag kommer en dagiskompis till Lilleman och hans mamma hit. Kul med lite leksällskap för Lilleman och kul med lite fikasällskap för mig.

Mannen är i Stockholm hela dagen och tömmer det sista i vår lägenhet. Vi släpper den nu efter drygt två år här. Nu tar vi steget på riktigt och det känns verkligen helt ok.

Life is good, helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Åh så spännande...Vad skönt att allt går bra!!
    jag vet inte huuur mycket jag snattat sen jag blev tvåbarnsmor...helt galet. det är vi som är de värsta bovarna. helt ovetandes dessutom. det slinker med både det ena å andra, och det här snatteriet sker ju helt ÖPPET dessutom!!! galet...
    kram till dig å dina fina!

    SvaraRadera
  2. så härligt att ni fått en sån bra start! och vad tufft att åka iväg med bägge två så tidigt, det har jag inte vågat ännu. Men i morgon kanske..

    SvaraRadera
  3. Det låter som om ni har det väldigt bra - härligt att höra! Nu vaknar lillasyster här, dags att ta upp henne till mig och storebror! Kram

    SvaraRadera