fredag 28 maj 2010

I väntans tider

Jag trodde nog att det var något på gång redan i måndags. Kände att det tryckte neråt på ett helt annat sätt än tidigare. På kvällen när jag la mig så kände jag lite molande värk i ryggen.
Men icke, vaknade i tisdags morse och då var allt som vanligt igen. Har tid först om 6 dagar men jag har fått för mig att denna bebis kommer att komma lite tidigare...

Bästa svärföräldrarna är på plats sedan i måndagskväll och det känns jätteskönt. De sliter ute i vår trädgård och hjälper till med allt möjligt praktiskt. Sånt som vi själva inte har hunnit eller orkat nu den senaste tiden. Maken jobbar på dagarna och försöker hinna så mycket som möjligt innan bebisen kommer. Själv sitter jag mest och tar det lugnt vilket känns lite märkligt när alla sliter och kämpar runt omkring men jag får ju tänka på att jag har ett hästjobb framför mig och måste samla krafter inför det.

På tal om det så ska jag lägga mig och sova middag nu. Ha en fin fredag!

3 kommentarer:

  1. Det är bra, se till att vila så mycket du kan nu innan! Längtar tills jag får läsa om det nya underverket här så småningom! Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Hej, samma sak här, trodde på lite tidigare. Har mycket sammandragningar och känner mig trött på ett märkligt sätt, men inget har satt igång. I morgon har jag beräknat datum. Vill bara önska dej lycka till nu....

    SvaraRadera
  3. Ingela - tack, jag försöker vila så mycket jag hinner mellan varven. Sover middag och latar mig så fort jag får möjlighet. Skönt att ha svärföräldrarna på plats. Det är både trevligt och skönt med några extra händer här hemma.
    Kram till dig!

    Jen - åh så spännande. Nu är det nära!!! Stor kram och lycka till!

    SvaraRadera