torsdag 26 mars 2009

10 ton skräp

Hamnade framför programmet "Rent hus" i TV4 igår kväll. Ett ganska dåligt program egentligen (framförallt klarar jag inte av den flåshurtige speakern). Missade inledningen så jag förstod aldrig riktigt hur den gamla damen hamnat i den situation hon gjort men jösses....

Innan de ens kunde börja städa lägenheten så fyllde de två hela containers med skräp. Eländet vägde 10 ton! Hur kan man överhuvudtaget samla på sig så mycket skräp och förvara det i en lägenhet? Hon hade saker precis överallt. I kylskåpet hittade de mat från 1990 och på toaletten stod det kartonger och kassar överallt så hon var tvungen att flytta omkring saker för att kunna gå på toaletten. Hennes fyra katter slogs om utrymmet på golvet med diverse skadedjur. Misär.

Helt plötsligt framstår ens egna dammtussar och klädhögar som ett ganska futtigt problem.

4 kommentarer:

  1. Jag mår dåligt av Rent Hus. Inte för att det är en massa skräp och andra snuskigheter utan för att de gör teve av människor som uppenbarligen inte mår bra och låter det gå ut över sitt hem.
    Kram till dig, fina vän

    SvaraRadera
  2. Ja det är hemskt att det kan gå så långt. Håller med Yogamamma, men jag har också fastnat vid programmet någon gång, i någon slags obehaglig fascination. Stackars människor, men även om det är sensations-tv så är jag glad att de får lite hjälp trots allt.
    Frågan är bara om de klarar att hålla efter den städning de fått.

    SvaraRadera
  3. Himmel vad tragiskt. Har aldrig sett programmet, men det där du berättar låter ju inte klokt.
    Ramlade in här och ville bara säga hej!

    SvaraRadera
  4. Yogamamman - Håller med att det är snaskigt att göra TV av någons olycka. Jag vet egentligen inte vad meningen med programmet är. Att man ska lära sig något, tycka synd om människor eller bara bli äcklad? Nåväl, det hör inte till favoritprogrammet direkt.
    Sköt om dig gumman. Kram

    Emma - Ja, man undrar verkligen vad som händer när kameran slocknar och TV-teamet åker hem. Kul med ett inlägg från dig!

    Speja - Hej! Nej, det är inte klokt och inget program jag rekommenderar heller. I väntan på programmet "Sommer" så fastnade jag framför eländet. Tacka vet jag danska läkarserier!

    SvaraRadera