tisdag 3 mars 2009

Bekännelse

Jag skäms att behöva skriva det men precis som jag befarade så har jag ännu inte köpt något träningskort. Trots att jag dyrt och heligt lovade mig själv (och er andra som tittar in här då och då) för inte alltför länge sedan.

Jag har inte direkt någon bra ursäkt heller. Mer än att jag haft ögoninflammation i en dryg vecka, jobbat järnet och helt enkelt knappt haft tid att åka in till stan. Oavsett vad så är jag besviken, jag borde ha hunnit träna minst 8 gånger vid det här laget.

Istället har jag ätit semlor på tok för många gånger och knappt rört mig överhuvudtaget.

En sak som jag däremot är ganska stolt över är att jag INTE tittar på snyftarfilmen på SVT1 som sänds just nu. Jag läste i tidningen vad filmen skulle handla om och insåg att det INTE var något för mig. Way too sorgligt så det fick vara.

Istället ska jag försöka peppa mig själv att komma iväg och köpa det där jäkla kortet så det blir ordning någongång! Att de tar drygt 3500 tusen för ett årskort gör mig inte mer motiverad (ÄVEN om jag vet att det är billigt jämfört vad det kostar på många andra håll i landet). Det är ändå mycket pengar.

Nä, nog från fröken gnällspik för ikväll. Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Klart att du inte hunnit köpa träningskort när du haft ögoninflammation!!! dessutom har det varit semledag! och kronprinsessan har förlovat sig! Vad begär du av dig själv människa?
    Och förresten ser det inte direkt ohälsosamt ut, den där utflykten uppe på fjället. DET kallar jag träning! ;)

    SvaraRadera
  2. Fröken blund - Tack för peppande ord. Utflykten häromdagen var hälsosam och stärkande för både kropp och själ men jag vet inte om jag motionerade så mycket...Jag åkte skoter både upp och ner för berget och dessutom grillade vi korv när vi väl var där! Haha, nåja förr eller senare kommer jag nog igång med träningen.

    SvaraRadera