tisdag 10 mars 2009

Lantlollan drar till storstan

Det är otroligt hur fort det går. För mindre än ett år sedan bodde jag i en lägenhet i en av Stockholms närförorter. Det tog en kvart med tunnelbanan in till city. Tio minuter med bil till jobbet. Kvällsöppna matbutiker, bageri, små mysiga butiker, kemtvätt och pizzeria fanns alldeles runt hörnet. Innan Lilleman kom till världen så nyttjade jag storstadens enorma utbud relativt ofta. Restaurangbesök, shoppingsrundor och afterwork med kollegorna. Efter att vår solstråle föddes så blev vändorna in till stan färre.

Nu bor jag med familjen i ett charmigt hus i Hälsingland. Lantligt men inte så väldigt långt från civilisationen. Det mesta jag behöver finns inom tio minuters räckhåll. Till dagis tar det bara några minuter med bil, till jobbet likaså. Utbudet är inte lika stort givetvis men det räcker bra för mig.

Imorgon åker jag till Stockholm för första gången på 8 månader. Det är inte klokt egentligen att jag inte varit där sedan dess. Jag har planerat att åka dit flera gånger men av olika anledningar har det inte blivit av. Förrän nu.

Jag inser att jag blivit en riktig lantlolla. Något som liknar resfeber pirrar i kroppen på mig. Tågbiljetten finns laddad i mobilen. Väskan är packad. Jag är redo!

Stockholm - here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar