lördag 7 mars 2009

Avverkning vid strandkanten

Lördag eftermiddag. Ute är det gråmulet och runt noll. Mannen, pappa och några goda vänner är ute vid strandkanten och fäller träd. De håller även på att förbereda inför morgondagens angling. Det ska borras hål i isen och fixas och trixas. Just nu ser det ut som de kört fast med skotern i sörjan ute på isen.

Själv håller jag mig inomhus med lilleman. Han somnade för en halvtimme sen så nu sitter jag framför datorn en stund. Elden brinner i kaminen och i CD-spelaren sjunger Anna Nygren skön jazz.

I förmiddags åkte jag en sväng in till stan själv. Hann gå en sväng på bok-rean och köpte lite böcker till mannen och E. Sen frossade jag i blomsteraffären och kom hem med två vackra murgrönor, en bukett vita tulpaner med ginst och ranunkler och två krukor med finfina pärlhyacinter. Nu är det vår!

Ikväll blir det torsk med färskriven pepparrot, skirat smör och potatis. Till det en god flaska vitt.
Vi har besök av en god vän till M. I natt satt vi uppe och bubblade till halv tre så jag misstänker att det blir sent även ikväll.

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar