onsdag 4 mars 2009

Lugn onsdagkväll

Mannen är och simmar och sonen somnade ovaggad redan halv åtta. Med andra ord lite tid bara för mig själv. Efter en latmaskmiddag i form av fyra ostsmörgåsar och ett glas mjölk sitter jag nu i favoritfåtöljen med datorn i knät och väntar på att Sommer ska börja.

Återigen har snart en hel arbetsvecka gått. Dagarna rusar. I helgen väntar besök från Stockholm. En god vän till mannen kommer hit. Själv hoppas jag få en tid hos min goda vän och frisör J på lördag. Mitt hår behöver verkligen klippas. Och kanske göras lite mer blont. Jag längtar alltid efter blondare hår så här års. Just nu känner jag mig väldigt musgrå i håret och det rimmar illa med mina vårkänslor.

Ser med ett halvt öga på pinsamma programmet "Semestersvenskar" och de två familjerna från Åmål som har walkietalkies med sig för att kunna dela upp sig i mindre grupper och sprida ut sig på semesterresmålet. På många sätt är det praktiskt med charter - på andra sätt är det riktigt pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar