söndag 15 mars 2009

Nästan overkligt härligt

Det är dagsmeja. Solen skiner och lovar vår. Snön smälter och det droppar från taket. Har suttit ute på ett fårskinn på en spark i snön och läst senaste numret av Lantliv. Har jag tur kanske jag lyckats få en eller två fräknar i mitt vinterbleka ansikte. Nu har jag precis kommit in.

Mannen är och jobbar och Lilleman ligger och sover sin eftermiddagslur. Själv tänkte jag fortsätta att bara lata mig en stund till.

Helgen har varit lugn och skön. I fredags kväll var vi bortbjudna på middag till några goda vänner. De bor i Stockholm men har fritidshus här. Glada barn, mexikansk mat och god öl. Vi var alla rätt mosiga efter en lång arbetsvecka så det blev en tidig kväll.

Igår var det också ljuvligt väder. Vi var ute flera timmar och lekte i snön, åkte skidor och bjöd grannarna på kaffe nere på bryggan. På eftermiddagen bakade jag matbröd. Det blev faktiskt riktigt gott. Dinkelmjöl (fullkorn och siktat), en hel massa kryddor (fänkål, anis och kummin), bikarbonat, bakpulver, lite sirap och filmjölk. Det kommer jag att göra om.
På kvällen fick vi besök av en kompis. Vi åt middag och sen hamnade vi framför Melodifestivalen. Vet inte riktigt vad jag tycker om utgången, lite oväntat. Har nog aldrig hänt att det inte går att sjunga med i refrängen på vinnarlåten....

Snart dags för en veckas hårdkörning på jobbet igen. Nästa helg kommer två av mina bästa vänner från Stockholm hit på besök utan män och barn. Det ska bli underbart att få rå om dem även om det är för bara två dagar. Det var på tok för länge sedan vi sågs så jag längtar verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar