torsdag 12 mars 2009

Hemma igen

Min blixtvisit i Stockholm blev precis så trevlig som jag hade hoppats på. Anledningen att jag åkte dit var för att bli avtackad på mitt förra jobb. Det kändes onekligen lite märkligt att åka dit och bli avtackad efter att ha varit därifrån i 2,5 år. Först nästan 2 år år som föräldraledig och sedan ett drygt halvår som tjänstledig för att starta eget.

Ännu mer märkligt var att nästan 50 personer hade slutit upp för att träffa mig, krama mig, äta god tårta och önska mig lycka till. Jag blev väldigt rörd och glad och förutom fantastiska presenter (ett vackert silverhalsband, två goda flaskor vin, en otroligt vacker orkidé och presentkort på Ticnet till mig och mannen) så höll två av mina före detta chefer både personliga och fina tal. Det var nog tur i oturen att jag hade varit därifrån en stund och fått lite distans annars hade det blivit väldigt jobbigt och känslosamt. Nu lyckades jag konstigt nog hålla tårarna borta och det är VÄLDIGT olikt mig.

Efter att ha gått ett varv på kontoret och sagt hejdå till alla så åkte jag in till stan med min förre chef och en kollega. Från hans lägenhet på Kungsholmen tog vi en promenad till Caliente på Fleminggatan där några före detta kollegor från informationsavdelningen anslöt. Det var så härligt att träffa dem. Vi åt goda tapas, drack lite vin och satt och babblade och skrattade så högt att våra bordsgrannar nog blev rätt trötta på oss till slut.

Vi avrundade kvällen på El Diablo (tidigare Baguz) och drack drinkar. Jag sov i soffan hemma hos min favvochef Mats och efter en god natts sömn vaknade jag och blev serverad härlig frukost med utsikt över Karlbergs Slott. Efter att ha tackat och kramat om chefen och lovat att vi ska hålla kontakten så begav jag mig ut på shoppingrunda på stan.

Jag gjorde mitt bästa för att sponsra i stort sett alla butiker på Vestermalmsgallerian. Ljuvligt våriga kläder till Lilleman på Polarn & Pyret, ett rouge och en ögonskugga till mig själv på FACE, en sjal på Indiska, en marinblå skjorta på H&M, en docksöt blus i marint/vitt från MQ och sist men inte minst några goda teer från Bönor & Blad.

Efter en sushilunch med goda vännen H och hennes urgulliga dotter tåg jag en taxi med all packning till Centralstationen och tåget norrut.

Ett drygt dygn senare är hemma igen hos mina två kärlekar igen. Några tusenlappar fattigare men många kärleksfulla och varma möten rikare.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig visit du hade, det gör mig glad. Nästa gång du kommer måste vi bara ses. Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen helt underbart! Sånt kan man leva länge på:)

    SvaraRadera