onsdag 11 februari 2009

Stranden eller vassen i sommar - dags att bestämma sig

Just nu känns sommarvärme, ljumma vindar, solsken och badsemester väldigt avlägset. Men jag vet hur det blir. Efter en lång och seg vinter kommer alltid våren och sommaren väldigt plötsligt. Innan man har hunnit säga "snöslask" så förväntas man gå i kjol och shorts utan strumpbyxor och känna sig bekväm i små somriga plagg som visar mer än de döljer.

De senaste åren har jag verkligen legat på latsidan när det gäller träning. Från att ha varit en hyfsat vältränad och sportig tjej så lever jag numera på gamla meriter. Det är inte så att jag har problem med övervikt eller så men jag känner mig ohälsosam och fluffig i hullet och det är inte kul! Så länge jag var mammaledig så höll jag igång ordentligt med dagliga och raska promenader med barnvagnen. Men sedan vi flyttade från storstan ut på vischan och sonen blivit äldre så har promenaderna med vagnen dessvärre blivit färre.

Nu är det alltså hög tid att bestämma sig. Blir det beachen eller vassruggen i sommar?
Härmed lovar jag att jag ska köpa ett träningskort denna vecka och sedan schemalägga träning två gånger i veckan så jag kommer iväg. Jag vet ju att jag tycker att det är kul när jag väl är igång.

Håll alltså ögonen på mig nu och lova att ni följer upp detta inlägg om det inte blir några träningsrapporter de närmaste veckorna!

4 kommentarer:

  1. Jag lovar att hålla koll på dig! Fluffigt hull är mindre kul när värmen kommer, jag vet;)
    Lägger till dig i min blogglista!

    SvaraRadera
  2. Roligt med ett inlägg från dig! Imorrn bär det av till gymmet med plånboken i högsta hugg!
    Må gott!

    SvaraRadera
  3. Jag håller koll eftersom även jag kämpar för att slippa vassen - två gånger i veckan borde man klara, men jag vet hur det kan vara. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jen - tack för lyckönskningen, den kan behövas. Jag har ännu inte köpt något gymkort MEN jag var ute och åkte längdskidor i lördags. Det var både skönt och jättejobbigt.
    Sen funderar jag på att gå en buggkurs. Det är både kul och ger bra flås!

    SvaraRadera