torsdag 5 februari 2009

Lycklig för Marcus skull

Jag har egentligen aldrig tyckt något speciellt om Marcus Birro. Inte vetat så mycket om honom helt enkelt. En lite tungsint poet/författare från Göteborg som bloggar i Aftonbladet om italiensk fotboll och pratar i radio.

Så såg jag en intervju med honom på TV. Han var där för att berätta om sin senaste bok "Svarta vykort - en bok om tröst". I den skriver han om det svåraste som finns, att förlora ett barn.
Marcus och hans Jonna har varit med om att förlora inte bara ett barn, utan två.
Deras Dante och Liten dog precis innan de skulle börja leva.

För en tid sedan läste jag att de väntade barn igen och imorse kom han till världen!
På sin blogg skickar Marcus en hälsning från BB att mor och barn mår bra.

Jag blev så lycklig för deras skull när jag läste det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar