tisdag 3 februari 2009

Kung Bore har kopplat greppet


Det är kallt. Termometern utanför köksfönstret visar på minus 17. Lika kallt nu som imorse när jag och E skulle skynda oss iväg till dagis. Det har varit en fantastiskt vacker dag. Blek vintersol, knarrande snö under skorna och frost i näsan.

Inte för att jag har hunnit vara ute så mycket men ändå. Jag har njutit av allt det vackra genom fönsterrutan på jobbet. Dagen har gått fort, har inte hunnit hälften av vad jag tänkt.
Något jag hunnit göra är att beställa tre nya böcker från Adlibris. Jag känner att jag måste fördjupa och uppdatera mina kunskaper inom strategiområdet. Det blev en bok om grundläggande strategiarbete, en om varumärkesstrategier och en om storytelling. Spännande eller hur?

Något annat jag försökt göra är att krysta fram några bra budskap till en ny kampanj. Det är svårt när man inte riktigt hittar inspiration. Hoppas på bättre lycka imorgon. Det är lugnt, jag har ju hela veckan på mig....

Ikväll ska här bakas hetväggar. Heter det så i pluralis? Semlor känns enklare. Gott ska det bli hur som helst. Bilden har jag lånat på Tasteline.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar