lördag 14 februari 2009

Oh happy day!

Vilken dag! Vädret är helt fantastiskt. Bara några få minusgrader, strålande sol, gnistrande snö och inte en vindpust. Vinter när det är som bäst helt enkelt.

Vi blev väckta av en morgonpigg E redan klockan åtta i morse så det blev en tidig med god frukost.
Strax efter tio körde jag lilleman till Moffa och M. Han ska vara där ända tills imorgon kväll. Jag är verkligen inte van att vara ifrån honom så jag känner redan hur tomt det kommer att kännas imorgon bitti när han inte ligger mellan oss i sängen. E stormtrivs hos sin morfar och de älskar att ha honom hos sig så honom går det knappast någon nöd på. Det är värre för mig, men jag måste träna på att vara ifrån honom då och då, så är det bara.

Efter att ha lämnat E så åkte jag en sväng in till stan. Det är otroligt hur snabbt det går när man är själv. Handlade lite mat och sen hann jag in i lite affärer också. Jag blev en topp, ett skärp, ett linne, en läppenna och en ögonskugga rikare och inte en krona fattigare (för jag handlade med presentkort som jag fått i julklapp). Härligt med lite shopping!

Sedan jag kom hem har jag gjort en Tiramisu till kvällens middag. Sen har jag, tro det eller ej, varit ute och åkt längdskidor i 45 minuter. Det var jättehärligt men jag kommer ha en grym träningsvärk i armarna imorgon känner jag redan nu. Det är bra, det ska kännas när man har tränat!

Ikväll är jag och mannen hembjudna till några goda vänner i stan. Vi blir 12 vuxna och 9 barn. Det känns rätt skönt att vi inte har E med oss, då kan vi bara slappna av, sitta lugnt och umgås medan alla andra föräldrar springer och jagar sina barn. Temat är italienskt, därav Tiramisun.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar