måndag 23 februari 2009

Ögoninflammation var det här!

Måndag kväll igen efter en helg som gick fort, alldeles för fort. I fredags fick vi besök av en god vän på väg norrut. Vi bjöd på mannens goda älggryta och drack fylligt rödvin till. Hembakta semlor till kaffet. Sen satt vi och pratade en stund men vi var alla fredagströtta så vi kom i säng före midnatt.

Lördagmorgon var vi uppe med tuppen. Vi bjöd vår övernattande gäst på lite frukost innan han åkte vidare och sen såg vi lite skidskytte på TV. På eftermiddagen åkte vi till några vänner på en fika. Lugn lördagkväll hemma.

Igår gick jag upp tidigt och åkte till jobbet. Satt med en kollega hela dagen och matade av en massa dåliga samveten. Det kändes SKÖNT men samtidigt lite trist att en hel helgdag gick åt.
Söndagkväll i sällskap med mannen och Martin Beck på Fyran, Mitt i filmen började mitt vänstra öga gegga ihop sig och Persbrandt blev alltmer suddig. Jag som trodde att jag skulle klara mig men icke. Sonens ögoninflammation har även blivit min.

Jag tror aldrig jag har haft ögoninflammation i hela mitt liv. Inte så märkvärdigt än så länge men inte jätteroligt heller. Framförallt så ser jag inte så jätterolig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar