onsdag 25 februari 2009

Undrar vad han kallar svärfar privat?

Hörde till de som satt framför TVn igår och såg när nyheten om "THE förlovning" släpptes.
Jag såg pressvisningen och sen den oerhört otäcka videon som kungaparet lagt ut på hovets hemsida. Jösses så konstlat det kändes. Jag tror säkert att Victoria och Daniel verkligen älskar varandra och att kungen och Silvia har öppnat sina armar och släppt in Ockelbosonen i familjen men det kändes sååå stelt och tillgjort. Deras försök att verka avslappnade kändes bara regisserat och onaturligt. Det hade nästan känts bättre om de agerat helt formellt.

Jag undrar just vad Daniel kallar sin svärfar i mer informella sammanhang?

- Ursäkta mig Kungen, har du lust att skicka smöret? eller kanske

- Carl-Gustaf, är det ok om jag och Vickan tar en promenad runt ägorna? eller varför inte

- Du Calle, slappna av, jag lovar att ta hand om dottern åt dig. Ingen fara serru.

Oavsett vad så hör jag till dem som tycker att det är rätt trevligt med ett kungahus i Sverige.
Och jag är glad för att deras kärlek höll i sig och att de till slut fick varandra. Det var ju tur att herr Reinfeldt & co sa jaoch godkände förlovningen... (DET däremot känns ju oerhört mossigt).

Länge leve kärleken!

1 kommentar: