fredag 6 februari 2009

Utanför min kontroll

Jag blir stressad av ett ha ansvar för saker utanför min kontroll. Idag har jag satts på prov ordentligt.

Till att börja med upptäcktes ett stavfel i en folder vi gjort åt en riktig prestigekund. Det var en av personerna på bild vars efternamn stavats med C istället för K. Kunden själv har inte upptäckt det och kommer med största sannolikhet heller inte göra det för de känner inte personen i fråga. Men det yttersta ansvaret var mitt och namnet hade ändrats och stavats fel i sista stund utan att jag märkt det.

Foldern ska levereras till Stockholm idag. Tryckeriet är väl medvetna om att den måste komma fram idag för den ska delas ut till ett hundratal människor på ett stort möte imorgon.
Nu är klockan två och foldern åker fortfarande omkring i en lastbil i Stockholm utan att ha kommit fram till kunden. Gah!

Som pricken över i har jag ansvar för att rigga en fotografering till en kampanj.
Idag var det dags för första fotograferingen. Allt var planerat in i detalj. Familjen som skulle fotograferas var välinformerade om vad som skulle hända och vad vi var ute efter för bilder. Fotografen likaså. Bilderna skulle tas utomhus. Och så SNÖAR det!

Ansvar utan möjlighet till kontroll är jobbigt. Det löser sig nog men det är lite stressigt innan man vet hur det blir.

Snart helg....

2 kommentarer:

  1. och så ringde jag mitt i allting :)
    Det var inget särskilt, jag var bara ute och promenerade i "våra" kvarter och kom att tänka på hur mycket jag saknar dig. Så jag behövde höra din röst.

    SvaraRadera
  2. Yogamamma - Gulliga du! Ja, du hörde ju hur förvirrad jag var när du ringde. Kände inte ens igen dig i telefon. Det var mysigt att prata med dig nu ikväll. Inser att det är alldeles för sällan. Saknar dig också.
    Kram vännen

    SvaraRadera