lördag 28 februari 2009

Kan man ha det bättre?

Nyss hemkommen efter en fantastisk skotertur upp på berget. Vi har druckit kaffe som kokats i kanna över öppen eld, grillat korv och myst i solen. Inramningen var nästan overklig. Några minusgrader, strålande sol, gnistrande snö, nöjda och glada barn. En dag som verkligen givit mersmak.

Ikväll väntar middag hos trevliga grannar. Två buketter tulpaner inköpta till värdparet. Har inte hunnit fundera på vad jag ska ha på mig men det brukar lösa sig.

Nu dags för en eftermiddagslur.

Ha en fortsatt fin lördag.

4 kommentarer:

  1. Å vad vackert. Vilken dröm att få bo i en sådan natur.

    SvaraRadera
  2. Jen - Ja, jag är verkligen lycklig att jag bor här. Men om du frågar mig igen i slutet av april och snön fortfarande ligger djup så kanske jag inte är fullt lika nöjd. Men än så länge så njuter jag i fulla drag. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. åh, jag vill också bo sådär. Eller i alla fall närmre dig så att jag kan komma och hälsa på ofta, ofta och åka skoter och grilla korv. KRAM

    SvaraRadera
  4. Yogamamma - jag vet inte direkt om det blir närmare nu när ni flyttar?! Å andra sidan är det snart vår och sommar och då ska vi ses mycket mer. Ser fram mot att komma och hälsa på er när ni kommit i ordning. KRAM

    SvaraRadera