torsdag 26 februari 2009

Spikmatta och löjrom


Torsdag kväll. Mannen fyller år idag. Kärleksfull som jag är gav jag honom en spikmatta (!) och en helårsprenumeration på magasinet Filter. Mattan för hans onda ryggs skull och tidningen mest för nöjes skull. Jag läste om Filter i ett inlägg för någon månad sedan och blev lite nyfiken. Jag hoppas att han inte blir besviken.

Ikväll har vi lyxat med löjrom, en god bit kött, både vitt och rött vin och sedan kaffe och choklad efter maten. Vi har pratat om livet i allmänhet och att åldras i synnerhet.

Nu misstänker jag att mannen somnat med lilleman en trappa upp. Det var en dryg timme sedan de försvann dit upp. Själv håller jag på att beta av månadens skörd av räkningar. Det är en ny erfarenhet att få elräkningar som husägare....

Min ögoninflammation håller i sig. Jag är svullen runt ögonen och de svider, är röda och irriterade. En riktig läckerbit med andra ord.

Nä, dags att gå upp och väcka födelsedagsbarnet. Sov gott!

2 kommentarer:

  1. ja men vilken spännande födelsedag! Spikmatta o igenmurad fru;)
    Hoppas du kryar på dig!

    SvaraRadera
  2. Mie - En riktig pudding! Lite bättre idag men ännu inte bra. Tack för krya på dig hälsningen.

    SvaraRadera