fredag 27 februari 2009

På fredag är det kyckling, på fredag är det fest

Kommer ni ihåg den gamla reklamjingeln? Jag kom osökt att tänka på den när jag lagade middag ikväll. Jag vägrade att följa lemmeltåget fram till tacohyllan i affären och klarade det...nästan. Kom hem med kycklingfiléer, någon faijitamix, tortillabröd och avocado. Det blev i allafall inte tacos.

Efter middagen spöade jag mannen i tre raka Yatzy på raken. Sen blev det soffläge framför "Så ska det låta". Jag var orolig hela programmet att Sonjas bröst skulle ramla ur urringningen men det ordnade sig.

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Skavlans program. Idén är bra tycker jag, att gästerna får prata med varann och så vidare men jag blir alltid lite störd av korta intervjuer med intressanta människor. Jag tror jag hade haft större behållning av en timmes intervju med var och en av gästerna. Jag vet inte, det kanske hör till åldern.

Ett ytterligare bevis som stärker den teorin är att jag brukar titta på "Gokväll" då och då och tycka att det är ett riktigt trevligt program. Men det programmet har å andra sidan hottat upp sig rejält om man jämför med förlagan "Cafe Norrköping" med Ragnar Dahlberg.

Imorrn är tidig uppstigning. Hela familjen ska iväg med ett gäng kompisar och mysa i snön. Korvgrillning och kanske lite skoteråkning står på programmet. Och förhoppningsvis sol så det kan bli några premiärfräknar på näsan. Greta Garbo brillorna följer med ifall ögonen inte riktigt vill vara i solljus.

Bis Morgen!

1 kommentar: